Badanie na temat rozwoju centrów kompetencji procesowych „BPM – znaczenie, struktura i kultura”
Impulsem do przeprowadzenia tego badania była ciekawość jak faktycznie i praktycznie wygląda zarządzanie procesami w polskich organizacjach. Chcieliśmy dowiedzieć się: kto, gdzie, jak i czym się zajmuje. Ile osób jest zaangażowanych w prace procesowe, co im przeszkadza, a co ich wspiera, w jakim otoczeniu działają. Jednocześnie, ze względu na różnorodność definicji i niejednolity sposób rozumienia terminologii związanej z zarządzaniem procesami niezbędne było zadanie wstępnych pytań na temat samej koncepcji zarządzania procesami biznesowymi.
W związku z tym skonstruowaliśmy badanie, które składa się z trzech części:
- Znaczenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji
- Struktura i zadania centrum kompetencji procesowych
- Kultura organizacyjna, w jakiej toczą się działania procesowe
Badanie prowadzone było w formie ankiety oraz wywiadów indywidualnych prowadzonych według scenariusza, jaki wyznaczał kwestionariusz ankiety.
Pobierz raport BPM_znaczenie_struktura_i_kultura_2013 (plik PDF).

Czy chcesz otrzymywać informacje o naszych wydarzeniach?